sunnuntai 21. joulukuuta 2014

joululomailua

Jos tuijotat vain yhtä puuta,

koko metsä voi kadota.
Mut jos sä näet vain metsän,

et ehkä huomaa puuta hienointa. 


[Haloo Helsinki:Vihaan kyllästynyt]

Ala/yläasteen kuvistyö: Rakkaus, toivo & unelma

Moi. Nyt on joululoma. Kummallista... Mitä on ehtinyt tapahtua? Olen käynyt salilla koulutoverini kanssa, siivoillut, treenannut omatoimisesti, juossut jäisellä purtsalla, jubaillut ystävien kanssa, halaillut samaisia ystäviä, liikuttunut korteista ja hei, ennen lomaa sain terveystiedon kokeesta erinomaisen!
Viralliset vikellystreenit ovat nyt joulutauolla, niin minun kuin pikkuistenikin osalta. Keskiviikkona päätimme junnujen kauden lämminhenkisen jutustelun ja videoiden katselun merkeissä - glögiä ja herkkuja unohtamatta. Sydämeni suli kotiin palatessani kun katselin kortteja ja lahjoja, joita olin junnuilta saanut... Olette ihania! Itsekin olen väkerrellyt joulukortteja muutamalle ystävälleni ja tarkoituksena olisi vielä muutamat lahjat kääräistä paketteihin ennen the päivää.

Lauantaina aamusta kävimme lukion joulujuhlassa, jonka jälkee pyörähdin kirjastossa lainaamassa vähän joululukemista. En lue usein, vaikka pidänkin siitä kovasti. Nyt olen syventynyt Jodi Picoultin teokseen Sisareni puolesta... enkä haluaisi kyllä päästää irti! On muuten aika terapeuttista ja helppoa tuo lukeminen; kun kukaan ei päivitä instagramia, facebookia tai snäppäile kanssasi, voit huoletta uppoutua kirjan syövereihin ajaksi x - oli se sitten tunti tai muutaman minuutin pätkä.

Tässä parin viikon lomalla olisi tarkoituksena leipasta vuoden ekat (ja ehkä vikat?) piparit, viettää aikaa ystävien kanssa, treenailla kevyesti, tehdä muutamat koulujutut valmiiksi ja tietty viettää aikaa perheen parissa... mikä tarkoittaa pelimaratonia! Pölyyntyneet lautapelit esiin siis.



Oon jotenkin tosi onnellinen nyt. Moni asia on auttanut mua tajuamaan, että mulla on oikeasti kaikki tosi hyvin ja ihania ihmisiä mun lähellä. On ihana heräillä tämmöseen asiaan nyt joulun alla.

Haluan vielä loppuun sanoa kaikille seuraajille ihanaa joulua. Niin just sulle. Ihan näin henkilökohtaisesti: Pidä rauhallinen joulunaika ja siirrä stressi ensi vuoden puolelle. Kun unohtaa kiireen, on helpompi keskittyä muiden huomioimiseen. Ja eikös se ole joulun tarkoitus?

Ei kommentteja: