tiistai 3. joulukuuta 2013

LUUKKU 3

Heelou.

3. Päivän kohdalla on ensimmäisen venytyksen vuoro. Monet meistä välttelevät venytyksiä, koska ne kuulemma sattuvat, eivät auta ollenkaan ja no-- ovat täyttä kidutusta. Kuitenkin rohkaisen kaikkia yrittämään. Ei tarvitse masentua jos ei saa spagaatteja lattiaan, venyttely on paljon muutakin. Venyttely on lihashuoltoa. Jos haluat siis vielä vanhempana nauttia terveistä lihaksista, suosittelen huolehtimaan lihasten yleisestä kunnosta. Mutta koska tekosyysi on ajanpuute tai se, ettet jaksa istua venytyksissä passiivisesti, kerron ratkaisun; aktiiviset -eli liikkuvat venytykset. Tässä esimerkkinä yksi pumppaava liike, jonka pitäisi venyttää about lonkankoukistaja-takareisi välillä.

Suosittelisin tekemään aktiivisia venytyksiä lyhyesti ennen treeniä. Passiivisia -eli niitä paikallaanjunnaavia- venytyksiä voi tehdä pitkäänja hartaasti sitten suoritusten jälkeen. Lihasten notkistuminen helpottaa erilaisten liikkeiden suorittamista ja auttaa lihasjumeihin. Lisäksi aktiivisilla venyttelyillä voidaan ehkäistä revähtämisen vaaraa. :) Venyttelyn iloa!


2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana blogi ja kiva joulukalenteri!! Voisitko vaan ottaa ton hilejutun pois hiirestä? Se on ihan hirveä:D

Heta kirjoitti...

Kiva kuulla että tykkäät! ..- paitsi siitä hiirestä :D Nojoo ite oonkin jo niin tottunut ettei ole tullut vaihettua, ehkä sitä sais nyt aikaseksi kun huomautit ;)