torstai 27. elokuuta 2015

sydämen asioita


Moi.

Nyt mulla ei löydy tähän alkuun kyllä mitään suurta ja ihmeellistä aforismia, joka valaisisi monen pienen ihmisen polkuja, mutta ehkä me pärjäämme ilmankin. 

Mä olen viime aikoina löytänyt jonkin sortin rauhan, mikä on käsittämätön juttu. Pitkään kesällä pelkäsin alkavaa syksyä, koska tiesin sen tuottavan mulle tuskaa ja stressiä. treenit. kisat. valmennukset. kirjotukset. kaikki muut koulujutut. kun. aika. ei. vain. riitä.

Nyt kuitenkin olen onnistunut yllättämään jopa itseni. Päätin, että seuraavan kuukauden panostan kirjotuksiin. Koska kisakauden tärkeimmät kisat on jo aika lailla taputeltu, ei omista treeneistä tarvitse stressata. Päätin, että nämä pari viikkoa omistan pänttäämiselle & kun kirjoittelut on kirjoitettu, on aika palata kunnolla oman urheilu-urani pariin. 

Vaikka aikaa ei sosiaaliselle elämälle ole yhtään aiempaa enempää, on ihana välillä hengähtää. Kun päälle ei paina stressi läksyistä, kirjoituksista. vikellyksestä, omista treeneistä, koutsaamisesta ja kaikesta turhasta yhtä aikaa, on helpompi hengittää. Pitää muistaa, että levossa se kaikki kehitys loppupeleissä tapahtuu.
Viime aikoina on tapahtunut (& tulee tapahtumaan) pieniä kivoja juttuja, joista en olekaan blogin puolella maininnut. Tässä niistä muutama:


♥ Kävin kirjastossa lainaamassa pari urheilupsykologian opusta... Aaaah, oon taas oppinut niin paljon! Tykkääntykkääntykkään!

♥ Olin koutsina mukana Kangasalan kisoissa, joissa meidän sankarit olivat täyttä KULTAA! #proudcoach

♥ Mun pienet pääsevät myös esiintymään Laaksolle GP-finaaliin (tulevana viikonloppuna!!) ja HIHSiin. #morethanproudcoach

♥ Lähetin maajoukkuehakemuksen, josta huomasin kuinka paljon mun pisteet on nousseet viime vuodesta: ka 6.3--> 6.7 (melkein 6.8!!). Wau. Mitä mä oon oikein tehnyt?

♥ Mua haastateltiin Hevosmaailmaan ja palaute oli tämä: ''Täytyy antaa Sinulle positiivista palautetta, että olet hyvä haastateltava ja hoidit tämän sujuvasti ja ihan ammattimaisesti. Siitä on jatkossakin Sinulle itsellesi apua, kun olet lehdistön kanssa tekemisissä - ja ennen kaikkea lajistanne saa näin erittäin positiivisen ja mukavan kuvan. Kiitos, Heta!''

♥ Arjen pienistä iloista huolehtii oma karvahauva...
♥ Vietän tulevan viikonlopun Kuortaneella, mummoni luona. Oon käsittämättömän onnellinen tästä, koska tiedän kuinka onnelliseksi se tulee, <3. 

♥ Tanssillinen voimistelu tarjoaa haasteita ja vapauttaa. Treeneissä saa tyhjennettyä pään kaikesta. On myös älyttömän hyvää vastapainoa muulle treenille.

♥ Kauniit säät ovat vihdoin suosineet. Vaikka tiedän, ettei se kauan kestä, lämmittää muistot mieltäni vielä pitkään. Loppukesä oli kaunis ja se tekee minut onnelliseksi.

♥ Tajusin, etten ole tehnyt virallista 'kesäpostausta' kesästäni 2015. En kuitenkaan koe tarvetta summata enää mitään. Kesä 2015 oli mahtava & tulkoon kesästä 2016 vielä mahtavampi. Aamen.

♥ Blogi saa ehkä uutta ulkoasua lähitulevaisuudessa.... Jee!

♥ Yle näytti vikellyksen EM-kisoista koostetta viime viikonloppuna, sattuiko kukaan näkemään? Tv:stä puheenollen... innolla ja kauhulla odotan tulevaa Ystäväni hevonen -sarjaa, jonka yksi jakso kertoo meikäläisestä!

Ihania juttuja tapahtuu koko ajan ja on ihana pystyä nauttimaan niistä. Omassa lajitreenissäkin kehitystä tulee 'kuin itsestään', kun ei a) stressaa turhasta ja b) kykenee keskittymään treeneihin ja ottamaan niistä kaiken irti. Arki rullaa paremmin kuin hyvin... Enkä malta odottaa aikaa kirjoitusten jälkeen! Treenisuunnitelmat, maajoukkuevalmennukset, Viron Horse Show, uudet musiikit, teemat ja liikkeet... 



Entä odotatko sä jotain? Onko syksy sulle synonyymi uusille aluille vai kaamosmasennukselle? 

Ihanaa loppuviikkoa teille ja muistakaa rentotua välillä!
Heta

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moikka, mä tein sulle jonkinlaisen bannerin, ajattelin kyllä tehdä vielä erilaisen, koska en ole kovin tyytyväinen tähän tekeleeseen. Voisin kuitenkin lähettää sen sulle sp, mihin osotteeseen? :) Saat käyttää jos tykkäät mutta ei ole pakko.

Hetaito kirjoitti...

Juu, lähetä ihmeessä! Heta.vihro@gmail.com :-)