lauantai 25. heinäkuuta 2015

Miten saada treeneistä kaikki irti?


Wau. Yksinäinen ainokainen päivä mun lähtööni. Ihan absurdia.

Mun kulunut viikko on ollut ihan mahtava! Edeltävä viikko meni oikeastaan aika lailla palautuessa sängyn pohjalla, mutta tosiaan tällä viikolla oon ollut taas energiaa täynnä. Ihme kumipallo.

Oon nähnyt paaaljon kavereita, kierrellyt kaupoissa, lenkkeillyt, treenannut lajia, käynyt piknikillä. opiskellut (!!), suunnitellut tulevaa, nauttinut auringosta, valmennellut, tehnyt edustusvidin MM-kisoihin otsikolla 'Vaulting in Finland' (Halua nähdä tuotos?) ja pakkaillut tuota reissua varten.

Viime viikolla saatiin yhdeltä koutsilta vähän mietittävää treeneissä. Meiltä kysyttiin (lievästi sanottuna vaikeiden) treenien jälkeen, että miksi kukaan meistä käy treeneissä? Mitä meidän tavoitteemme on saavuttaa tällä? Ja kaikilla meillä oli jokin asia, josta joudutaan huomauttamaan jokaisissa treeneissä, miksi? 

Lusmutreenien jälkeen tuo särähti korvaani ja lujaa. Jäin pohtimaan asioita ja päätin parantaa asennettani. Käyn treeneissä, koska haluan kehittyä. Ja asenteenhan on oltava sen mukainen. Eiliset treenithän olivat sitten todella hyvät - oli sitä tekemisen meininkiä! Välillä oli toki rankkaa, mutta oikeasti superhauskaa!. Jos nyt tässä ajatuksia lähdetään availemaan, niin mietin vain pienessä mielessäni sitä, kuinka en halua tulla korjatuksi enää samalla tavalla kuin viimeksi. Haluan parantaa, haluan kehittää itseäni. 

Keskittyminen säilyi koko treenien ajan, eikä oikeastaan tehnyt edes mieli jättää leikkiä kesken. Jos mä pystyn saamaan jokaisiin treeneihin tommoisen draivin, mitä ihmettä voikaan tulevaisuudessa tapahtua! 
... Ja kerroin tämän teille, koska oma elämäni on hyvä esimerkki toivotusta postauksesta ''Miten saada treeneistä kaikki irti''. Urheilijana treeneistä saa eniten irti, kun päättää tehdä jokaisen harjoituksen täysillä - riippumatta siitä, miten muut sen ehkä suorittavat (tai jättävät suorittamatta). Mikäli haluat kehittyä, mieti sitä. Sinä treenaat vain itseäsi varten ja olet itse vastuussa omasta kehityksestäsi. Loppujen lopuksi saat myös kiittää itseäsi ja olla ylpeä, koska olet tehnyt paljon töitä itsesi eteen. 

Kannattaa kuitenkin muistaa kohtuus kaikessa. Kiinnostus lempilajiinkin saattaa loppua kuin seinään, mikäli jaksaminen ei yksinkertaisesti riitä. Jos treenimäärä on suhteessa muihin elämän osa-alueisiin liian kuormittavaa, syntyy liikunnasta vain lisää stressiä, eikä tuloksia tule vaikka kuinka pumppaisi. ...Mikä osaltaan taas lisää stressiä, koska tuloksia ei vaan kuulu. Tästä päästäänkin kivaan oravanpyörään, jota usein myös ylikunnoksi kutsutaan.

Asenteen ja tavoitteiden lisäksi huomioon otettava asia on siis riittävä lepo ja palautuminen treenien välillä. Viime viikolla treeneissä ainoat mielessä pyörivät asiat olivat unenpuute ja jäätävä jaksamattomuus. Kun kyseiset asiat saatiin viikon aikana tasapainotettua, jäi pääkopassa tilaa sille keskittymiselle ja tsemppaamiselle. 

Olen onnellinen kun saan mutustaa pullaa sängyssä ja lukea taulua pöydälläni. Se kertoo sydämmellisiä sanoja: pieni & pippurinen, ajattelevainen, inspiroiva, positiivinen, omalaatuinen, huumorintajuinen, vahva & rohkea, hyvä ystävä

Sydämeni sulaa <3

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyviä ajatuksia treenaamisesta, ei voi kuin olla samaa mieltä. Ja ehdottomasti ainakin minä haluaisin nähdä tekemäsi videon! :D

Anonyymi kirjoitti...

ihana postaus niinkuin joka ikinen muukin. olen samaa mieltä. kyllä, haluan nähdä tuotoksen:)

Heta kirjoitti...

♡ ihanat. Tulossa on!